Asea mirakelvann: ADVARSEL!

Jeg skrev tidligere i dag om det nye mirakelvannet ASEA. Jeg hadde imidlertid ikke gjort leksene mine ordentlig, og trodde dette bare var saltvann … siden det er det som står på innholdsfortegnelsen. Nå viser det seg at Asea kan være atskillig mindre uskyldig enn som så. Asea selv oppgir at produktet er beskyttet av denne patenten som eies av Robert E. Morrow. Den er på en type hydrolysert saltvann, hvor man har framstilt ozon, saltsyre og hypokloritt i små mengder. Formålet med stoffet var at det skulle være bakteriedrepende, og opphavsmannen håpet at det også kunne brukes til intravenøs behandling av bl.a. HIV og MS, da gitt sammen med  nøytraliserende stoffer. Handelsnavnet er visstnok MDI-P.  Firmaet som lager det, Medical discoveries Inc, beskrives som «under utvikling».

Oppdatering 17.desember: ASEA er nå testet. Det viser seg å inneholde klor av samme type som brukes i bassengvann, bare atskillig mer. I ASEA er det 10 mg/L (Mattilsynet har funnet mer, 15 mg/L). I bassengvann er det 1-3 mg per liter. I drikkevann 0,1-0,4 mg. Se mer i denne artikkelen

Jeg skal ikke si for sikkert om ASEA og MDI-P er det samme, men siden ASEA påberoper seg å være beskyttet av samme patent, ser det meget suspekt ut. Mistanken styrkes av at man kan få kvalme og oppkast av det i begynnelsen, noe produsenten kaller «normal reaksjon på avgiftning». Det er også svært mistenkelig at produsenten ikke oppgir annet enn at det inneholder NaCl, hvis sannheten er at det inneholder andre klorforbindelser.

Jeg har funnet én vitenskapelig artikkel om MDI-P, der ble det testet på mus, og beskrives den som en god bakteriedreper som kan være nyttig til overflatedesinfeksjon.

Advarselen kommer her: ASEA er ikke et ekstra sunt vann med litt spesielt salt i. Det er en potensielt giftig væske. Både innholdet og virkemåten gir meg assosiasjoner til Innerlights Prime pH og Jim Humbles MMS. Jeg skal kontakte helsemyndighetene i morgen og høre hva de sier til dette. Inntil vi får klarhet i hva dette egentlig inneholder, er mitt klare råd: Ikke bruk ASEA.

351 kommentarer to “Asea mirakelvann: ADVARSEL!”

  1. Du viser med dette innlegget at du er totalt ute på fantasiens villspor, og dikter opp ting utifra din egen uvitenhet. Bak ASEA ligger 17 års vitenskapelig forskning, som viser at dette er helt trygt for kroppen. Jeg anbefaler deg å sette deg inn i forskningen og vitnesbyrdene til tusenvis av mennesker verden rundt før sprer frykt og disinformasjon slik som dette.

    • Hei Christiane,

      Siden du åpenbart er veldig inne i dette kan du kanskje fortelle meg hva det egentlig inneholder? Og nei, det er ikke nok å si «trillioner av redokssignalmolekyler», eller «spesialbehandlet saltvann», eller «natrium og klor». De konkrete stoffene/formene/ionene, og i hvilken konsentrasjon.
      Jeg vil også gjerne ha lenker til noen av de vitenskapelige artiklene som er skrevet om det. Det må jo være hundrevis av dem?

      Venter spent på svar.
      Pernille Nylehn

    • ASEA er under ingen omstendigheter FARLIG, derimot fantastiskt og oppbyggende.. Les og lær av innleggene 1 mars 2013.

  2. dette er bare nok en mlm flopp ihvertfall.
    i usa er denne floppen ferdig alt.dette «salt/klor vannet følger bare en rekke da det ene mlm selskapet stuper kommer det nok ett «vidunder middel» og tar over….
    dør nok ut snart her også.

  3. Mulig at du har greie på noe av det du skriver om i bloggen din, skjønt etter å ha sett hvilken research som ligger bak dette innlegget blir jeg i tvil. ASEA har brukt millioner av doller på testing og er det mest ufarlige man kan få i seg. Du finner mer info (om saklig informasjon er noe tema for deg) her :

    Klikk for å få tilgang til Safety-Update-Jun-2010.pdf

    Klikk for å få tilgang til ReactiveMoleculeVerification-Update-Jun-2010.pdf

    • Jeg har forsket masse, men jeg vet fremdeles ikke hva ASEA inneholder, utenom at det sannsynligvis er klorforbindelser. Spørsmålet er hvilke, og i hvilken konsentrasjon.

      Jeg har lett på nettsidene til ASEA og hos flere norske distributører. Jeg har spurt flere distributører og tilhengere. Ingen kan (eller vil?) svare meg. Nå setter jeg min lit til deg, siden du virker som du har greie på det.

      1. Hvilke stoffer inneholder ASEA? Og ikke kom med «redoksignalmolekyler i saltvann». Jeg vil vite hvilke molekyler. Er det hypokloritt? Ozon? Annet?
      2. Hvilken konsentrasjon av disse stoffene er det i ASEA?

      Hvis du (heller) ikke kan eller vil svare, ser jeg det som nok en bekreftelse på at dette er humbug, og muligens farlig humnbug.

      God kveld,
      Pernille Nylehn

    • Pernille Nylehn er praktiserende lege, og skolemedisiner på sin hals. Hun er negativ til absolutt alt som ikke kommer fra BIG Pharma.

      • Veeeeel, Ali. Nå har jo Pernille dokumentert ett svært godt grunnlag for å være negativ til ASEA, da. Se på fakta som er lagt fram, og ikke heng deg ensidig opp i at du (ubegrunnet) er negativ til yrket hennes. Her vil du se at i dette tilfellet har faktisk legen en svært god sak.

        Kjell Ingvaldsen

  4. Har blitt fortalt at Asea inneholder ca. 10 ganger mer klor enn det som er tillatt i svømmebasseng. Og at det inneholder vanlig salt. Dette skal være testet i laboratorium. Klor er basisk og ved å drikke klor kan det virke positivt på ph-balansen i kroppen…men tør vi virkelig drikke klor? F.eks. vil inntak av klor kunne virke som en kamuflasje på evt. spor som man leter etter i en urinprøve, man får kanskje ikke det svaret man burde fått. ,,Litt om klor: http://www.spania24.no/klor/
    Jeg skal ikke påstå at det jeg har altfor mye peiling men regner med å få kommentarer hvis noen mener noe annet….

    • Hei,
      takk for innspill. Kan du fortelle meg hvor du har fått disse opplysningene? Jeg har lett og lett og spurt og spurt, og ingen vil fortelle meg det.
      Positivt på pH-balansen … i den grad det vil virke inn på pH-balansen å drikke klorvann, er det ikke positivt. Kroppen regulerer pH helt selv, og bør få gjøre det i fred.

      God kveld!
      Pernille Nylehn

  5. Jeg har brukt MMS en del, og ingenting som helst som fjærner tannverk, magesmerte, og tunghet i kroppen så effektivt, jeg er en ny person etter å ha blitt kvitt hundrevis av gram med svart manskit som sitter inni meg.. Om du hadde studert saken, så bli MMS lasert som en KILLER, men ikke en så sterk en at kroppen tar skade av det, en killer av celler som ikke tåler det. alle celler under nøytral PH.. Svakere en oksygen. men mer effekt.,,
    Etter massasjeterapi, og annen avgiftning, så blir man faktisk kvalm, fordi gift løsner og man ikke bruker Leire i Avgiftningen. Noe alle som proklamerer detox burde få med seg, for at giften som ligger i kroppen løsner fra der kroppen har lagret det for at det ikke skal gjøre skade, så er det beste å få samlet giften opp før den skader kroppen igjen og blir samlet opp igjen.
    Du høres ut som en person som er rimelig fornøyd med paracet og hva enn den trygge snille regjeringen vår sier er sundt og annbefalt, selv om de dreper millioner i året. jeg har ennå igjen å se noen som har skadet seg alvorlig på MMS ved riktig bruk.
    Og detox skjer når vibrasjonen i cellen forandrer seg og slipper materie med lavere vibrasjon.
    Gjør leksen din ennå bedre 🙂
    Og det finnes en fantasilion kjemiske sammensettninger og virkemåter. Klor er ikke klor, og salt er ikke salt, det er alltid mye mye mer..
    Tusen Takk 🙂
    Hilsen Peter Johannes

    Kroppen regulerer alt helt fint, når den får lov til det og ikke blirt forstoppet av ufordøyelig materie og anstregte følelser.
    Healing is a feeling, først og fremst,
    Og du burde studere medisiner før du avviser andre greier

    • Hei, jeg har studert MMS veldig nøye. Jeg har også studert kroppen veldig nøye, og – med respekt å melde – vet antagelig en del mer enn deg om hvordan den fungerer. Retorikken om avgiftning og leire er, for å si det enkelt, bare tull.
      Beklager at jeg er så skarp, men det meste av det du sier er så hinsides virkeligheten at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.
      Men du må bare bruke MMS for min del. Det er din kropp. Jeg har derimot en plikt til å advare folk mot skadelig og villedende informasjon.

      Når det gjelder medisiner har jeg aldri sagt de er bivirkningsfrie eller ufarlige. Men at det finnes forsiktighetsregler for paracet etc etc gjør ikke MMS mindre risikabelt eller mer effektivt.

      Hilsen Pernille Nylehn

      • Hei 🙂

        Jeg liker debatter og syns det er nødvendig og jeg har lest flere innlegg her på bloggen. jeg har lest den med
        positive briller på og med negative briller å..
        Min konklusjon er at jeg skjønner er en dame med mye faglig kunnskap

        • Fort..
          Skjønner at du er ei dame med mye faglig kunnskap men måten du svarer de som prøver å føre en debatt her med deg gjør at jeg mister all tillit til deg.. beklager men… veldig negativt ladet og null respekt for andre og veldig viktigper du 🙂

          • If you say so …

          • Nei, hva har vel en enkel almennlege å stille opp mot en 26-åring med massasjekurs fra Vestoppland folkehøyskole?

            Jeg er helt enig med ham i at ingen har blitt alvorlig syke av MMS ved riktig bruk. For riktig bruk av MMS er nemlig å bruke det som blekemiddel. Innvortes bruk av MMS er feil bruk uansett dose, så alle som har blitt alvorlig syke av å innta MMS har brukt det på feil måte.

            • 4brooker:

              Nei, hva har vel en enkel almennlege å stille opp mot en 26-åring med massasjekurs fra Vestoppland folkehøyskole?

              Ikke stort. Men jeg kan i det minste skrive nogenlunde korrekt norsk.
              Hvis noen lurer på hva jeg mener med det, kan de se på Peter Johannes’ nettsider.

              Det er for øvrig fascinerende hvordan mange som er opptatt av å leve i pakt med naturen samtidig kan anbefale f eks MMS, som er et svært industrielt framstilt og meget giftig produkt. Det finnes ikke spor av «naturlighet» i det.

          • å enig med deg Vibeke.

      • Hvorfor står du ikke frem som den du er på bloggen din Pernille? Du er lege, har en universitetsutdannelse men bruker din blogg til å prate ned alt som ikke har med skolemedisinen å gjøre. Helt fantastisk! Nå er det vel ingen som tar livet av fler i verden enn legemiddelindustrien……, er det? Jeg tror heller ikke at du er «reddende engel» og gjerne vil hjelpe folk med dine advarsler og udokumenterbare påstander om å ikke bruke penger på dette – men faktisk er du heller en nyttig idiot for legemiddelindustrien som du beskytter med din hvite frakk og stetoskopet ditt. «With license to kill» blir leger kalt for som er overivrige med reseptblokken sin.

        Såvidt meg bekjent så har Asea patentert produktet sitt, og jeg antar at det er produksjonsprosessen som er patentert. At Asea er patentert sier ikke noe om det er bra eller dårlig, sunt eller ikke. MEN; når det er sagt så har legemiddelbransjen «svart belte» i å patentere det de produserer. Når de har patent, så skrus prisene opp i taket for at de skal suge ut mest mulig av de som behøver medikamentene. Nevner blant annet statinpreparater, digitalis osv. Vet du forresten at basisen av skolemedisinske preparater ofte kommer fra naturen selv, eller har du ikke fått med deg det i de årene som du har sittet fremoverbøyd i Felleskatalogen? Det var vel heller ikke pensum under studietiden din?

        Når jeg ser dine uttalelser om alternativ behandling så snakker du rett og slett mot bedre vitende, men ta det ikke tungt…, du er ikke første lege som gjør det og garantert heller ikke den siste. Det er trist, for det kan ikke være greit å være lege om man er «blind» og ikke innser at det faktisk finnes alternative behandlingsmetoder som faktisk kan helbrede? Skal man forfekte sin misforståtte utdannelse som er basert i å utdanne seg til å bli en «langer» for legemiddelindustrien? Likeledes om naturmedisin. Om det er slik at naturmedisin er uten effekt, hvorfor har da legemiddelindustrien kastet seg på denne bølgen med salg av slike produkter og tar jeg feil i mine utallelser om legemiddelbransjen? Nå selger de med andre ord produkter som ikke har effekt over hodet og som kun er «placebo». Eller er det kun for å posisjonere seg i forhold til fremtiden, så overgangen ikke blir for brå for industrien? Eller er det fordi at fortjenestemarginene deres er blitt så små etter at beslutningsforum i Norge pruter på prisene – og «noe» må jo de også leve av?

        BARE I USA så dør årlig over 40.000 mennesker av bivirkninger fra skolemedisinske preparater, det påstås over 130.000 er et mer riktig antall, uten at jeg kan gå god for det. Hvor mange tror du dør årlig av naturmedisin årlig? Og ikke minst, hvor mange tror du dør årlig av Asea? Derimot kan jeg jo påstå at om noen hadde dødd av naturmedisin, eller Asea – da ville myndighetene mer enn gjerne forby produktet, se selv hva du skriver. «Mattilsynet» ville forby det. Er dette uttalelser som egentlig bare kommer fra deg eller kan du dokumentere dette i form av kopi fra en epost eller brev fra Mattilsynet? Hvis du kan dokumentere det synes jeg du omgående bør legge frem det du har av «bevis», ikke minst siden det er nettopp det du ber andre om å gjøre – ellers blir dette stående som «oppgulp»i fra en lege som er glad i å skrive nedsettende om alt som hun selv ikke forfekter…..

        Det hele blir rett og slett for dumt, enten det er sånn eller slik – i tillegg så ser jeg at du faktisk kommer med nedsettende kommentarer om folks norskkunnskaper? Hva er dette for noe? Har du ikke respekt som lege for at det faktisk finnes individer som ikke kanskje ble født som deg?

        Ja, slik kan man fortsette. Jommen godt at du bruker dine ressurser på å skrive nedsettende innlegg om alt alle som du selv ikke forfekter. Ville antagelig vært hel forferdelig om du hadde brukt de samme ressurser på åutvikle din legegjerning videre – for da hadde du antagelig vært professor idag.

        Alle har vel en eller annen diagnose i dine øyne? Jeg tror mange vil være enige med meg om at om jeg var lege og du min pasient så ville jeg ha gitt deg diagnosen «Kverulante Kverulantis» som forøvrig ikke er en diagnose men mer et utsagn om en person som kverulerer og motsier så og si alt og alle. Da er det bare en ting å si: Jeg ønsker deg en riktig god bedring.

        PS! Ikke si dette til noen, men jeg har noen tips til deg du kan ta fatt i om du går tom for noe å skrive om, ring 113 om det er akutt – så får du hjelp av AMK sentralen. Ser du noen skrivefeil eller gramatiske feil på dette innlegget, vel – det kan tenkes at jeg har gjort dette med vilje slik at du får mer å skrive om…. God bedring! (Hadde jeg vært deg hadde jeg slettet hele bloggen)

    • Peter Johannes tekst er det absolutte bunnpunktmiksen av arroganse og kunnskapsløhet.

      Jeg gir deg 10 av 10 dunning-kruger poeng.

  6. Nok et eksempel på humbug. Ved å bruke «fancy» og kompliserte betegnelser som «vanlige» folk ikke forstår, lar mange seg lure, dessverre.

  7. Vil bare legge til at det som høres for godt ut til å være sant, som regel er det.

  8. «Tenk å få lære av de absolutt beste …» (De absolutt beste til å selge selters til overpris?)

    Til info:
    ———
    ASEA-EVENT I SANDVIKA lørdag 15. desember kl 14.00 – 18.00
    Sted: Thon Hotel Oslofjord, Sandvika utenfor Oslo. Vær ute i god tid, fri entrè.
    James Pack, grunnlegger og visepresident og regional visepresident
    for ASEA Europa, Justin Wilson kommer til Norge.

    Kjenn din besøkelsestid – sett av tid og kom på årets viktigste ASEA-begivenhet i Norge!
    Ta med dine ASEA-kandidater og hør James Pack og Justin Wilson presentere ASEA. Det er til dette møtet du skal ta med deg de som du vil bygge en fremtidig forretning sammen med.
    Det blir presentasjon av produkt og selskap, recognition og opplæring for alle. Tenk å få lære av de absolutt beste! Eventet varer til ca 18.00. (Dette er dessuten et passende tidspunkt å ha på en pen skjorte).
    ———–

  9. Det er skremmende å lese mange av kommentarene på denne bloggen. Får en vondt følelse i magen av å lese hva enkelte regner som sannheter. Og enda verre at det virker som om de tar det så personlig at de ikke vil høre på andres synspunkter. Det smaker vondt av hjernevask og massesuggesjon. Det som kjennetegner en god forsker er at de åpent publiserer alle funn, venter på etterprøving fra andre forskere og endrer perspektiv ift resultatene. Kjør på, Pernille! Du gjør en viktig jobb. Opplys folket!

  10. Spennende og viktig debatt, for det er faktisk mange, undertegnede inkludert som har følt at kroppen responderer positivtved NRK av Asea. Men hvorfor deklarer ikke produsenten innholdet (salt, klor og ppm verdiene i produktet?

    Har en venn som lider av uhelbredelig beinmarkskreft, han har nå levert prøver på sykehuset som er utrolige. Har også brukt vannet til sårbehandling, det gror faktisk veldig fort ved bruk av produktet. Hvorfor kan ikke produsenten spille med åpne kort med tanke på eksakt innhold og dokumentasjon for påståtte forskningsresultater?

    • Nei, det er veldig merkelig. Hvis produktet deres virkelig er så godt burde de dele opplysningene med glede. I stedet bryter de loven ved ikke å oppgi innholdet, og ødelegger sitt eget rykte. Forstå det den som kan.

      Pernille Nylehn

  11. Hei igjen Pernille, har du vært inne på tanken å gjennomføre en analyse av produktet? Tror ikke det koster allverden og det ville vært svært interessant…!

    • Hei, ja, den burde absolutt bli analysert, men da må man jo ha tilgang til det vannet, og til en lab. Jeg vet Mattilsynet er varslet fra flere hold, så jeg håper de får det testet.

  12. Hei igjen, Du har tydligvis ikke lagt inn min kommentar jeg sendte deg for en-to dager siden. Tja, i disse juletider har du vel annet å gjøre. Likevel ser jeg med glede på at mitt innlegg kommer inn. Ulla Gefvert

    • Hei Ulla,

      Jeg har akseptert kommentaren din og svart på den. men du la den inn under «om meg», ikke under artikkelen om Asea. Det er nok derfor du ikke finner den. Jeg klarer dessverre ikke å flytte den.

      Pernille Nylehn

      • Hei Pernille. Fikk tilbud om å komme på et foredrag denne uken, var veldig spent på hva ASEA var og hva det inneholdt. Der ble det kun lagt frem at det inneholder NA1 og H2o, jeg spurte om andre innholdsfortegnelser men fikk ikke svar på dette. Jeg spurte også om dette stoffet hadde vært undersøkt på labratoriet her i Norge, da får jeg til svar at om dette hadde blitt sendt til labratoriet her hjemme hadde de ikke funnet noe annet enn salt og vann fordi labratoriene her hjemme er ikke gode nok på å få frem de andre stoffene.Det ble ubehagelig for meg å sitte der, jeg var en skeptiker og det ble vanskelig for han som holdt foredrag å svare på alt jeg spurte om. Det ble sagt at ASEA tåler ikke metall da kom spørsmålet opp om hva med å innta dette om du har amalganallergi, først sier han at da må man jo gå til tannlegen med dette om man er så plaget av det, jeg spurte igjen dette med å innta ASEA når man har amalganallergi, da får jeg først til svar at da vil ikke ASEA virke på kroppen, samtidig sitter han og sier at han vet om en gutt på 12 år som var plaget med amalganallergi som inntok ASEA og ble frisk. Sitter da igjen med:( Hva er dette for noe ) Videre spør jeg han: om jeg har diagnosen kreft og går på medisiner, kan jeg innta ASEA, det kunne jeg jeg kunne ta dobbel dose også fordi det var ikke skadelig å kombinere dette. Han fortalte om en dame på 74 år som hadde vært blind i 70 år, hun brukte ASEA og han hadde fått tilbakemelding fra henne at hun hadde fått synet tilbake. Han selv så mye bedre nå etter at han hadde begynt med det, han dryppet øynene sine med ASEA hver dag. Jeg tenker at om man kan dryppe øynene sine med dette samtidig som man kan ta det innvortes, ja da ville jeg se på dette som vanlig saltvann,( det var bare litt om min mening om det.) Det ble også sagt av flere at dette ga mye energi, stølhet og melkesyre ble borte.Bivirkningene som ble nevnt: Man kunne få diare opptil 4 uker, tung i hodet, men med å drikke mye vann ved siden av så ville dette bedre seg. Jeg satt igjen med en følelse av at jeg hadde vært på et vekkelsesmøte, der det dreide seg om dette stoffet ASEA som hadde helbredet mange. Skremmende at man kan holde foredrag om dette samtidig fortelle at man kan tjene store penger på dette, han kalte det relasjonsmarkedsføring, men ville ikke ha det til at det er lik pyramidesalg. Jeg har lært at det er akkurat det samme, bare byttet navn. Håper å få svar igjen mulig at det er jeg som er naiv, men jeg har jobbet mange år i helsevesenet, har også drevet med aromaterapi en lang periode. Føler at jeg har masse erfaring og er åpen for det meste, men dette stiller jeg et stort spørsmålstegn ved. Ble veldig glad for at du vil undersøke dette mere, viktig for de som allerede bruker det og har stor tro på dette, men også for de som gjerne vil prøve dette men er noe skeptisk til det.

        • Hei, jeg vet innlegget er gammelt, men for å svare på det med pyramidespill. Det er en forskjell på MLM (multi level marketing) og pyramidespill. Jeg driver ikke med mlm selv, men vet litt om det. Pyramidespill er ulovlig i Norge. Det har gjerne et produkt eller fler, men mest for å gi inntrykk av å være et mlm selskap. Produktet er vanskelig å selge, og blir derfor nesten bare solgt til de som er en del av pyramiden (distributørene), og muligens deres nærmeste venner og familie. Distributørene selv bruker penger på kurs, materiell, innmeldingsavgift, årsavgift og selvsagt produktet i seg selv. Oppgaven er å verve inn fler. Noen få tjener, de fleste går i null eller i minus. De store pengene havner til de på toppen.
          MLM derimot har et godt produkt, og et godt kundenettverk. Distributørene er organisert som en slags pyramide, men her er kundene det viktige. Pengene kommer fra egne kunder og kundene til de under seg, i stedet for kun fra lomma til de man har under seg. Dermed kan alle i MLM-systemet tjene godt med penger. Viktig å være obs på at pyramidevirksomheter gjerne utgir seg for å være et MLM-selskap hvor det er produktet som er i senter.

        • Det heter AMALGAM, IKKE amalgan.

  13. Hei Pernille! Du skriver i første innlegget ditt at du skulle kontakte helsemyndighetene for en utredning av disse produktene! Jeg har selv blitt tilbudt produkt fra ASEA, men avventer dette til du poster noe om hva du finner ut 🙂
    Positivt at du engasjerer deg så mye som du gjør :-;

    • Hei, takk for påminnelsen. Jeg har spurt flere instanser men ikke fått svar ennå. Byråkratiets kvern maler langsomt. Skal purre på dem.

    • Hei igjen,
      jeg har fått opplyst at relevante myndigheter jobber aktivt med denne saken. Hold ut! 🙂

  14. Det som blir spennende å se ,er hvor mye de såkaldte labratoriene her i Norge får betalt av norske myndigheter og legemiddelindustrien for å si at asea bare er lureri!asea er et vidundermiddel og snart får vel legemiddelindustrien hetta siden såååå mange har kunnet kutte ut medisiner !kanskje man skal tenke litt på hva alle pillene vi putter i oss ettersom vi blir syke gjør med kroppen vår!!?

  15. Når man ser at ik engang kirurger ved sykehusene i dette landet her har det nyeste utstyret osv ,tror jg hvert all ik labratoriumene her til lands har det som skal til for å i det hele tatt finne ut av asea innholder!USA er LITT lenger frem på det området der!og det skal sies at vi lever i 2013 ,asea er bare begynnelsen på hva som kommer til å komme i fremtiden!

    • Hei Elisabeth,
      Hvis de er så langt framme i USA er det merkelig at produsenten ikke klarer å gjøre rede for hva Asea inneholder?

      Ad. penger. Tror du ikke produsenten av Asea tjener penger? Hva er det som gjør dem bedre enn legemiddelindustrien?

      Beste hilsen
      Pernille Nylehn

      • Alle skal vi tjene penger! Slik er verden. Hvorfor ikke tjene penger på noe som faktisk hjelper mennesker. Jeg stiller da spørsmålet: «hvis det bare er lureri fordi det handler om penger, eller at det ikke kan bevises at det er 100% sikkert og helt ufarlig, hva da med kjøtt og meieriprodukter. Dette er også en industri. Når så mange lider av livstilssykdommer og får kreft og andre liselser, er det ikke på tide da og ta en ny granskning i hva vi egentlig får i oss. Mattilsynet påstår at vi må spise masse kjøtt, det er proteiner og vintige næringstoffer. ikke er det erisk riktig, men også forbruker det mye mer skog og landområder enn vegetarmat, altså mer energi som skader naturen vår. og ta feks benskjørhet, vi får jo høre at at det er så viktig med kalsium som bygger opp sjelettet vårt. Ingen andre land inntar så mye meieriprodukter som Norden og ingen andre land har så mye ledd og benskjørhets problemer! Det kan vel gi litt ettertanke mener jeg.

      • Hehe,nei Asea driver med veldedighet de, kunne ikke svart bedre selv. Her blir folk lovet gull og grønne skoger av å selge et produkt som mest sansynelig har null effekt. 🙂 Men sett fra en annen side så fines det så mye dumme mennesker der ute, at det forundrer meg ikke om noen faktisk tjener mye penger dette i Norge 🙂

        • Nordmenn er muligens Europas mest naive befolkning, ikke minst når det gjelder alternativ medisin og remedier.

  16. Jeg er mega kvalm, svimmel og dagen er ødelagt etter å ha prøvd asea hos en vennine, dette gjør jeg ikke igjen !

  17. ASEA gjør rede for hva innholdet er – Redox signalmolekyler. Google gir noen hundretusen treff på vitenskapelige artikler om redox. Så vidt jeg vet er det også nevnt under legestudiene. Cellene våre produserer det, inkl. hypokloritt i balansert form. Så vidt jeg vet er det ikke påbudt med molekylspesifisering i en næringsdeklarasjon, men hvilke næringsstoffer det inneholder. De som ønsker mer info kan jo bare finne en god nok lærebok i bioskjemi. Noen har med info om signalmolekyler, andre har det ikke. Jeg vet om leger som faktisk er oppdaterte her. Uansett er ikke ASEA noe hokus pokus, VI har «asea» allerede i cellene våre.

    • Redoksreaksjoner er ikke noe nytt, Tor, og det er ikke bare «nevnt» på legestudiene, det er en viktig del av kjemi- og biokjemipensumet. Det er kanskje du som burde ta en titt i en lærebok i biokjemi. Det holder med en enkel en i første omgang.

      Ja, hypokloritt og saltsyre og andre reaktive og potensielt farlige forbindelser finnes i kroppen, men det er veldig stor forskjell på at kroppen lager disse stoffene selv, i visse områder og visse celler, og å tilføre dem utenfra. For eksempel bruker immunforsvaret hypokloritt til å uskadeliggjøre mikrooragnismer, men da lukkes først mikroorganismen inne i en liten boble før den «sprayes» med hypokloritt. Hvis man tilfører hypokloritt gjennom mage-tarmkanalen irriterer det slimhinnene og gjør absolutt ingen nytte for seg.

      Det samme gjelder saltsyre, som visstnok også finnes i Asea. Vi har masse saltsyre i magesekken, og pH er nede i 1-2. Men det er likevel veldig lite lurt å drikke saltsyre i samme konsentrasjon, da det vil gi etseskader i munnen og spiserøret.
      For å ta en annen sammenligning: En bil trenger bl.a. bensin, olje, kjølevæske, spylevæske og bremsevæske. Men man blander ikke alle disse og heller på tanken, eller dypper hele motoren i blandingen. Man heller heller ikke olje i spylevæskebeholderen, da blir sikten mildt sagt dårlig.

      Av samme grunn er det ikke lurt å røre sammen stoffer som finnes et eller annet sted i kroppen og helle det i tanken, dvs. mage/tarmsystemet.

      Om det er påbudt med molekylspesifisering? Det er i hvert fall ikke lov å skrive at et produkt inneholder natrium, klor og vann når det faktisk inneholder mange ulike forbindelser med natrium og klor, noen av dem giftige. Asea bryter loven, det er absolutt ingen tvil om det, og de kommer til å måtte endre deklarasjonen eller trekke produktet. Sann mine ord.

      God helg fra Pernille Nylehn

  18. Vel, det siste der gjenstår og se. Deklarasjonen til Asea er lik innholdet i forhold til forskriftene. Og med bakgrunn i all testing som har blitt gjort på Asea og giftige reaksjoner på cellenivå så står det klart fram at ingenting er i strid med deklarasjon eller helsemyndigheter. Vi ser også hvordan kroppen reagerer på Asea i praksis som tilsier at det ikke er negative ting som skjer. Noen ganger kan man lure på hva som er galt med at mennesker får bedre helse….er det bare bra om farmasøytisk industri har inntekter på det?

    • Jeg har fått flere mailer fra folk som har blitt veldig syke av Asea, og fått beskjed av selgerne at det er normalt og «tegn på avgiftning». Nå er avgiftning et begrep som stort sett bare eksisterer i reklame for detoxfotbad og fastekurer, og har ingenting med virkeligheten å gjøre, såd et er åpenbart feil. Det er også ganske eplekjekt av selgerne, som oftest ikke har filla peiling på medisin, å råde folk til å forsette å drikke noe de har fått kvalme, oppkast, diaré og skyhøyt blodtrykk av. Men det gjør de.

      Innholdet i Asea: Jeg har fått opplyst at det inneholder bl.a. lut, saltsyre, hypokloritt, klorin og ozon. Det har ennå ikke lyktes meg å finne ut hvilke konsentrasjoner de forskjellige er i, men jeg jobber med saken. Asea sier derimot at det er en «ren saltvannsoppløsning tilsatt redokssignalmolekyler». Det er ikke en deklarasjon i henhold til forskriftene. Det er dessuten løgn.

      Jeg vet ikke om du selger Asea selv, det høres slik ut. Hvis du gjør, burde du kanskje prøve å sette deg inn i hvilke lover og forskrifter som gjelder for salg av kosttilskudd, drikker og matvarer. Det virker som du har et meget vagt forhold til dem.

      Pernille Nylehn

  19. Du velger jo selv hvilke kilder du bruker til kunnskap, Pernille.
    Opplysninger om lut, saltsyre og klorin kommer hvertfall ikke fra noen som har analysert innholdet. Det som overrasker meg mest er den nærmest religiøse troen «skeptikere» har på at de har rett. De «tror at de vet» uten å ha noen dokumentasjon for det. Det er ikke vanskelig å ta en flaske Asea med til en velutstyrt lab for å få analysert innholdet, testet det for giftighet og så faktisk funnet ut hva som er realiteten her.

    Asea ledelsen har gjort det, de vet at de vet. Derfor er jeg heller ikke bekymret for Asea sin framtid i Norge eller noe annet sted. Jeg vet også hvilke lover og forskrifter som gjelder innenfor alternativ behandling/ kosttilskudd.
    NAFKAM har jo også satt Asea under lupen, sjekket studiene fra Appalachian State University og ikke funnet grunn til å mistro dem. At de reagerer på markedsføringen av Asea er en annen sak som ikke har med firma eller produktet å gjøre, men nettop med distributører som bør lese lovgivningen bedre.

    At du ikke har tro på detox er også…..en tro. Du tror heller ikke at kroppen samler opp giftstoffer i leveren? Eller at den kan kvitte seg med dem igjen? Det vi vet minst om i dag (etter min mening) er hvor kraftige verktøy kroppen har til selvreparasjon bare systemene blir satt i gang.

    Studier viser blant annet at de fleste med kroniske plager har lave nivå av glutathione i kroppen. En ikke helt ubetydelig antioksidant og beskytter i celleforsvaret vårt. Hva skjer så hvis man kan flerdoble glutathione nivåene hos disse menneskene? De blir hvertfall ikke sykere….(bortsett fra når leveren begynner starte renseeffekten igjen).

    • 1. NAFKAM har hatt Asea under lupen og sendt bekymringsmelding om det til helsemyndighetene. Og de reagerer på markedsføringen fra firmaet, ikke bare enkeltdistributører. De fleste distributørene bruker uansett bare blåkopier av det som står på Aseas egne nettsider.
      2. Opplysningene om hva som er i Asea har jeg fra en av de få selgerne som faktisk vet hva det inneholder, og vil opplyse om det. Det harmonerer også godt med de patentene Asea selv henviser til, bl.a. Robert Morrows patent som jeg lenker til i denne artikkelen. Har du noen kommentar til det?
      3. Giftstoffer kan samles opp i kroppen, ja, og kroppen kvitter seg selvfølgelig med dem i den grad den kan. Men man renser ikke kroppen ved å drikke saltvann med noen diffuse molekyler i, eller sette føttene i vannbad med en elektrode i. De som påstår at man må avgifte kroppen med slike remedier har ikke greie på fysiologi, og har ikke tiltro til kroppens egen evne til selvreparasjon. Og kroppens evne til selvreparasjon vet vi mye om. Det ville du også visst hvis du hadde brukt litt tid på å lære deg fysiologi og biokjemi.
      4. Du sier jeg velger mine kilder. Ja, som alle andre, også du. Men jeg har brukt ganske mange år på å tilegne meg kunnskap om kroppen, og lære om forskning og kildekritikk. Dermed har jeg et bedre grunnlag for å velge kilder enn ganske mange andre. Hva er din bakgrunn?
      5. Jeg vil gjerne få analysert Asea. Men det går ikke an bare å kjøpe ei flaske. Jeg må jeg melde meg inn i nettverket, risikere å bli definert som distributør og havne på nettsidene deres, og jeg må kjøpe mange flasker, fire eller seks hvis jeg ikke husker feil. Til den nette sum av tusen kroner. Det er jeg ganske enkelt ikke villig til. Men du selger det åpenbart. Vil du sende meg ei flaske?
      6. Jeg spør deg, som jeg spør alle andre som promoterer og/eller selger Asea: Hva inneholder det egentlig? Hva består redokssignalmolekylene av? Det kan være en rekke forskjellige stoffer. Et kjapt overblikk får du i denne Wikipediaartikkelen. Som du ser er det ganske mange stoffer der som de fleste ville kvi seg for å drikke.
      7. Kan du gi meg henvisninger til de studiene om gluthation og kroniske sykdommer? Ordentlige studier, vennligst. Sånne som er trykket i skikkelige tidsskrifter.

      Pernille Nylehn

      • Hei Pernille. Jeg er ny bruker på asea…vet ikke hva jeg skal tro og mene…hvis du vil ha en flaske så sendee jeg gjerne til deg? Hilsen Camilla Fjeldstad

        • .

        • Camilla, har du lest igjennom ovenstående blogginnlegg, og den påfølgende kommentartråden? Hvis du har gjort det, og fortsatt ikke vet hva du skal tro, og mene, så vil jeg anbefale deg å lese en gang til.

          Denne bloggen, og kommentar-tråden, viser at det er to mulige forklaringer på hva ASEA inneholder:

          Enten inneholder det vanlig saltvann, og i så tilfelle kan du fikse deg din egen blanding til en mye lavere pris.

          Eller så inneholder det farlige giftstoffer, som du uansett kunne blandet deg selv til en lavere pris, men som det ikke er å anbefale å innta!

          ASEA-tilhengerne, som i de aller fleste tilfeller også tjener penger på å selge ASEA, har vært særdeles lite i stand til å gi en reell forklaring på hva ASEA inneholder, og hvordan det virker. De slenger ut av seg en masse fine ord, men når det kommer til stykket så greier/vil de ikke å legge fram noe konkret.

          Når vi så tar med i betraktningen de juridisk sett tvilsomme markedsføringsmetoder som benyttes av ASEA sentralt, og ikke minst de enkelte selgere, så bør det være klart at ASEA ikke er et konsept som inngir tillit etter en grundig gjennomgang. Dog er de sentrale representanter, og mange av de lenger nede i pyramiden, meeeeeget dyktige innen den mer «vekkelsepregede» retningen av selgeryrket.

          Hvis jeg var på utkikk etter et slikt generelt kosttilskudd, så ville det jeg har fått med meg om ASEA gjøre meg meget skeptisk til å velge det produktet.

          En liten oppsummering: Generelt «vekkelsepreget» salg, med juridisk tvilsomme metoder, med ufullstendig og uklar beskrivelse av produktet, hvor det konkrete som finnes (patenhenvisninger) indikerer stort giftinnhold! Skeptisk, skeptisk!

          Min anbefaling er å avslutte bruken og kreve pengene tilbake!

          Kjell Ingvaldsen

        • Hvis du kan avse en flaske vil jeg gjerne ha!

  20. Og hvilken lege er du ?? Jeg er over dobbel så gammel som deg og hadde begynt å få høyt blodtrykk, høyt kolesterol, høye triglyserider, høyt blodsukker og følte meg slettes ikke i toppform. La om kosten og startet med noe av alt dette som du svartelister. Før spiste jeg sunn, vanlig, norsk mat som vi blir anbefalt av myndighetene. Nå er alle prøvene mine pluss forma veldig bra. Dette hører jeg også mange andre som sier. Hva i all verden er det du mener vi vanlige folk skal gjøre? Putte i oss medisiner i haug og dunge?? Når mange, mange blir bedre, er ikke det viktig da, særlig for deg som er lege og skal hjelpe mennesker til å ha god helse? Jeg har jobbet tett sammen med leger i over 20 år og vet veldig godt hva legene står for, både hvordan de jobber og en god del om hva de lærer i utdannelsen. Og det er veldig mye som er bra og viktig i forhold til hvordan dere tenker og arbeider, men der er også mye som dere ikke rekker å være innom i studiet, som kanskje dere burde vært innom.
    Med vennlig hilsen
    Anne Hansen

    • Anne Hansen, jeg vet ikke hvor gammel du tror jeg er, men hvis du er over dobbelt så gammel må jeg si jeg er imponert.

      Jo, jeg synes det er flott om folk får det bedre, enten det skyldes det ene eller det andre. Og jeg synes ikke vi skal putte i oss dunger med medisiner. Første bud ved svært mange sykdommer er å se på kost, fysisk aktivitet, røykeslutt og andre små og store endringer i hverdagen. Jeg jobber faktisk med å hjelpe folk til livsstilsendringer, og skriver sjelden ut medisiner.

      At «mange mange blir bedre» av ASEA er en påstand. Jeg har fått rapporter om folk som blir bedre, om folk som ikke merker noe som helst, og om folk som har blitt kjempesyke. Men hvis flertallet blir bedre, hvorfor kan ikke ASEA legge fram dokumentasjon på det? De sier de har forsket på det i tjue år, da burde de ha solide data på folk som har brukt det over tid. Jeg har ikke funnet noen slike, jeg finner bare store ord og sjølskryt. Det synes jeg er veldig mistenkelig. Når det også kan virke som ASEA inneholder en del skadelige stoffer, har jeg plikt til å advare. Den dagen firmaet legger fram skikkelig informasjon om hva det inneholder, og det viser seg å inneholde bare ufarlige og hlsebringende stoffer, og de i tillegg sannsynliggjør at det faktisk funker, skal jeg revurdere holdningen min.

      Beste hilsen
      Pernille Nylehn

  21. At jeg tror jeg er dobbelt så gammel som deg får du ta som et kompliment 🙂

    Jeg vet ikke om mange, mange er blitt bedre av Asea. Jeg mente at mange, mange er blitt bedre av å legge om kostholdet og f.eks. prøve forskjellige alternative ting. Så bra at du forsøker å hjelpe med livsstilsendringer før du tyr til medisiner. Jeg er ikke imot medisiner, men kan en klare seg uten, er det aller best.
    Du får deg litt av en jobb fremover hvis du skal finne frem til alle mulige «helseprodukter» i Norges land som kan være potensielt farlig. Viser til at du på bloggen din er skeptisk til mye av det som «rører seg» rundt omkring.

    Satt akkurat og hørte på en video ang. margarin. Kanskje han lyger om alt han sier, ikke vet jeg. Men det jeg vet er at millioner av mennesker spiser margarin med myndighetenes velsignelse og etter det han sa var det slettes ikke bra. Det er jo bare et eksempel av mange.
    Her er en link til den videoen:

    Jeg har to eksempler ang. Asea fra noen som jeg kjenner. Det ene er ei dame som har hatt angst i ca 18 år. Hun har i mange av disse årene brukt både tabletter og annen behandling. Hun startet med Asea for 5 måneder siden og ble angstfri etter en måned. Hun er nå på vei inn i arbeidslivet igjen etter at hun skulle bli uføretrygdet.
    Det andre eksempelet er ei som har vært deprimert og uten piff de siste årene. Hun mener selv at hun fikk et nytt liv etter 3 uker på Asea. Jeg har ingen anelse om det var Asea som gjorde utslaget, men det var kun det som var forandringen ang. hva de gjorde for å bli bedre.

    Jeg lurer på hvordan de som har mailet til deg har blitt kjempesyke? Har det vart over lang tid? Ble de til slutt bedre/bra? Hvordan kjempesyke?

    Og ellers så vet jeg at det er ingen behandlere som har lov å vise til resultater ang. alternative produkter/behandlinger.

    Vi får regne med/tro at Asea og andre aktører etterhvert kommer med den dokumentasjonen som du etterlyser.

    Med vennlig hilsen
    Anne Hansen

  22. Jeg vil gjerne fortelle at jeg fikk gardia og ingen leger kunne hjelpe meg ,jeg fikk 10 antibiotika kurer ,men det som reddet meg tilbake til livet var mms ,jeg var i ferd med og slutte jobb og studier og alt jeg drev med .er personlig trener ,og kostveileder jeg fikk ingen hjelp tok allslags prøver ,men ingenting hjalp ,jeg var meget syk i over 3 år ,nå er jeg frisk og drikker asea til tider jeg trenger det ,takkker for livet

    • Hei Renee.
      Ser at du bruker MMS. Fint at du har blitt frisk av dette, men det må i så fall være at kroppen har fått et sjokk. Du burde ikke under noen omstendighet fortsette med det. Det kan under ingen omstendighet være bra for kroppen over tid. Det er jo faktisk ikke noe å betvile da stoffet er nektet omsatt i flere land etter at man har relatert dødsfall til produktet. Mengden av farlige stoffer overstiger jo alle grenser for hva kroppen kan hanskes med, opp til 7 ganger farlig dose.
      Leser videre at du bruker ASEA når du trenger det ? Det er fullstendig feil bruk av ASEA. Du skal hele tiden bruke ASEA særlig hvis du har unaturlige plager eller lidelser. Jeg har tillatt meg å svare på Pernille Nylehns siste innlegg litt lengre ned på denne blogg. Les og forstå.

  23. Så fantastisk at du ble bra 🙂 Jeg har aldri hørt om MMS, men skal lese litt om det.
    MVH
    Anne Hansen

  24. Hva er ASEA og hvorfor skal vi bruke dette. ASEA skal brukes regelmessig hver dag i en dose tilpasset deg. Det er anbefalt 1.2 dl. hver dag. Noen klarer seg med halvparten, noen bør ta dobbel dose. Mennesker som bruker kroppen f.eks. i idrettssammenheng tilhører den siste brukergruppen. ASEA er Redox signalmolekyler som sørger for at kroppens egne antioksidanter øker sin effektivitet med 500-800% ( Tidligere oppgitt til 500%) Kroppen har flere antioksidanter som alle hjelpes av ASEA men vi forholder oss til Glutatione som kalles antioksidantenes mor. Dette er den viktigste antioksidanten vi har og den eneste som reproduserer seg selv og har den fordelen at den ikke dør når den er «ferdig på jobb».
    ASEA er saltvann som gjennom en 3 dagers elektrokjemisk behandling fremstår som ultrarent vann med klor SMAK og høy PH verdi lik ca 8-9. Den leveres i tykk plastflaske for ikke å bli påvirket av lys. Straks du åpner flasken faller PH verdien og du et produkt med PH. ca 7,3-7,6 som er den beste PH verdi for kroppen. ( Differansen fra 8-9 til ca 7.3 skyldes at når du åpner flasken tilkommer karbondioksyd fra luften )

    ASEA er 100% giftfri og inneholder BARE vann og salt. 1.2 dl.inneholder 123 mg Sodium. og 25 ppm Clorid. som tilsvarer saltet i 4 stk. pommes frite eller en økologisk dyrket gulrot.
    Salt = Natriumclorid.

    Klorsmaken blir fremtredende fordi man i den elektrokjemiske behandlingen åpenbart varmer opp saltet og bruker elektrolyse til å spalte vannet Hydrogen/ oksygen. ( et saltkorn er omgitt av magnesium – når man varmer dette opp til 41-43 grader fjerner magnesiumet seg og fristiller natriumet og clorid. Natriumet oppløser seg og fordamper slik at clorid smaken blir den regjerende.

    Alle de nedenfor nevnte stoffer som noen hevder ASEA inneholder er dessverre ikke sant.
    ALLE DISSE STOFFENE ER BL.A I NORSKE VANNVERK BRUKT TIL Å RENSE VANNET. Ultrarent vann må renses mange ganger og fremstår derfor som mye renere enn det man får i springen. I tillegg er selvfølgelig varmet og behandlet vann dødt og må derfor tilføres f.eks.oxygen slik at vi kan ta det i kroppen. Oxygenfritt vann gir mennesker kramper og pusteproblemer.

    ASEA er altså saltvann helt lik kroppens og inneholder derfor ikke annet enn ovenfor nevnt.
    Hypochlorous acid (HOCl)
    Hypochlorites (OCl sup-, NaClO)
    dissolved Oxygen (O2)
    Chlorine (Cl2) between 1 – 200ppm, *O. Sup 2.Sup -, H2O
    Ozone (O3) from 1-50ppm
    Activated Hydrogen ions (H. sup – )
    Chlorine ions (Cl. sup.-)
    Hydroxides (NaOH, OH. sup.-)
    Singlet Oxygen (*O2)
    other forms of Reactive Oxygen Species (ROS) (OCl, HO. sup.-)

  25. Hvorfor virker ASEA – Redox signal molekyler og antioksigenet ( i dette tilfellet )Glutatione. Hvordan reparerer kroppen seg av dette stoffet ?
    Når vi blir født har vi 100% av Redox signalmolekyler og Glutatione. Når gjennomsnittsmennesket er 70 år er det kun 10% igjen av Redox signalmolekyler og Glutationenivået er svært lavt. Derimot – mennesker som lever lenge 90-100 år har alle påviselig mye større lagre av Glutatione enn gjennomsnittet. Kroppen eldes saktere og man har levd sunt. Grunnen til at vi blir syke er at frie radikaler, oxidant stress og tungmetaller ødelegger og angriper kroppen og våre celler.
    Det finnes ca 160 000 artikler om Glutatione og Redox signalmolekyler bare her på internett.

    I de siste årene har forskning klart å skape stoffet Glutatione i kunstig form lik kroppens eget og brukes nå på sykehus til å bekjempe sykdommer. Glutationer kan drikkes, sprøytes eller fås intravenøst. Dette er helt ny nanoteknologi. Grunnen til at dette ikke kunne skapes før er at disse antistoffene dør med en gang og ikke har kunnet fremstilles for å kunne brukes i behandling. Glutationene havner nå stor sett i nyrer og lever, men blir jo da i stand til å bekjempe sykdommene nettopp der og i kroppens vannsystemer, men uten styring.
    Med ASEA trenger du egentlig ikke tilførsel av Glutationer. Du har 10-70% av det du ble født med. ASEA øker virkningen med 500-800%.
    ASEAs Redox signalmolekyler er for første gang i historien stabilisert til å leve i åpnet flaske i 30 dager uten å skades og kan derav brukes av alle daglig til å øke dine prestasjoner, få styrke og utholdenhet. I tillegg forsinkes din aldring.
    Hva ASEA kan brukes til og hva som gir tusenvis av mennesker håp ved bruk av produktet kan du jo bare forestille deg ved å se på tabellen under.

    ASEA er Redox signal molekyler som Glutationer trenger for å kunne transporteres i kroppen ditt du trenger det. .ASEA er gjennombruddet i forskningen der man på lik linje med å stabilisere og overføre Glutatione har klart å stabilisere REDOX signalmolekyler og skapt disse ved spalting av vann og salt og tilsatt elektroner og eller protoner. ( hemmelig prosess )
    Redox signalmolekyler har i alle år vært umulig å produsere fordi det raskt går tilbake til sin opprinnelse SALTVANN.
    ASEA GJØR AT KROPPEN BLIR I STAND TIL Å REPARERE SEG SELV DER DET ER EN SKADE VED Å TRANSPORTERE f.eks. GLUTATIONER DITT DET TRENGS.

    Glutationer er ditt eget antistoff ( en av flere )som holder orden på, reparerer og gjenoppretter dys-funksjonene som skader eller forårsaker følgende sykdommer:

    • Acetaminophen Toxicity
    • ALS
    • Alzheimer’s
    • ASD (Autism)
    • Cancer
    • Cardiovascular Disease (CVD)
    • Chronic Fatigue Syndrome
    • COPD & Lung Disorders
    • Cystic Fibrosis
    • Diabetes
    • Heavy Metal Toxicity
    • HIV
    • Huntington’s Disease
    • Liver Disease
    • Lyme Disease
    • Macular Degeneration
    • Multiple Sclerosis (MS)
    • Other Neurodegenerative Disease States
    • Parkinson’s Disease
    • Stroke

  26. ASEA er ikke et legemiddel, et kosttilskudd eller noe annet enn REDOX-signalmolekyler og blir derfor solgt kun som det.
    Man har gjennom godkjente tester og analyser bevitnet at alle oppnår virkning av ASEA, Spørsmålet er bare hvilket utgangspunkt din kropp har og hva du ønsker å oppnå. ASEA øker din styrke, øker effektiviteten i antioksidantene som nevnt. ASEA øker også oksygenopptak med i gjennomsnitt 12 %. ASEA er garantert giftfritt og består bare av behandlet saltvann uten andre kjemiske stoffer. ASEA anbefales også benyttet til og er testet på hunder, katter og hester med ekstremt gode resultater.

    Når ASEA gikk ut og annonserte til sine investorer om at de hadde klart å stabilisere molekylene fikk selskapet et ekstremt godt tilbud fra et stort medisinsk / kjemisk selskap om at de ville kjøpe opp ASEA. Investorene nektet på tross av at det hadde gitt dem alle livets «herligheter» umiddelbart og økonomi for dem og deres familie til å leve i ufattelig rikdom resten av livet. De var overbevist om at ASEA ved et salg ville bli nedlagt.

  27. Så til slutt – MLM og hvorfor jeg er så entusiastisk.
    Jeg har nå etter 9 uker med ASEA og i samsvar med min fastlege innlevert alle medisiner og ikke engang kjøpt en hodepinetablett på apoteket – lik flere av mine venner og bekjente. Jeg har ikke et eneste medisinsk eller psykologisk problem å hanskes med i en alder av 56 år. For å si det slik – min biologiske alder er noe helt annet enn den var for 9 uker siden, jeg kan fint sammenlignes med de som er tiår yngre og kan leke med min sønn på 7 år i timesvis ute som inne. Jeg er faktisk aldri sliten.

    Jeg har aldri solgt en flaske ASEA men har vært registrert som distributør i det samme antall uker. Har vært superskeptisk. Nå er jeg klar til å vie en del av mitt liv til å videreformidle mine opplevelser.

    MLM kontra apotek.

    Jeg har syntes at omsetningssystemet på ASEA var helt tåpelig, til nå å forstå hvorfor man har valgt denne profil.
    ASEA er ikke noe legemiddel og kan derav ikke få noen godkjennelse for det. Skulle man godkjenne ASEA som legemiddel som sikkert hadde gått greit, måtte man relatere det til en sykdom. Det ville kostet milliarder av dollar for å få dette godkjent. Så skal man bruke milliarder til annonsering.

    Ved å få produktet solgt fra munn til munn etter selv å ha prøvd det er jo avgjort en bedre og mer seriøs salgsform.

    Jeg har også tenkt på «pyramiden» i legemiddelsystemet : Først skal man tjene på produksjonen, så skal man ha et kontor i hvert land. Videre skal man selge til en distributør, så til en apotekkjede og så levere til et apotek eller til et franchise apotek. Så skal man i kjeden behandle leger og gjerne på-spandere dem kurs og eller dyre temareiser for å få dem til å skrive ut deres produkt.

    Da velger jeg MLM uavhengig hva andre sier. For meg er det seriøst og med pengene tilbake garanti føler jeg meg sikker i mitt valg.
    Derfor er jeg nå klar til å hjelpe til med salget av ASEA og tillater meg som kompensasjon for informasjonen for å rette opp all feilinformasjon i denne blogg og vedlegge min mail adresse til den som trenger hjelp og veiledning i beste mening. XXX (emailadresse strøket av bloggeier)

    Ha en god dag og start den gjerne med et lite glass ASEA til glede for deg og dine medmennesker. Dårlige dager forsvinner og lysten til å skrive bare for å kritisere forsvinner helt. Livet blir å fremsnakke ikke baksnakke.

  28. Bra sagt! Endelig noen med litt fornuft og kunnskap om Asea, i motsetning til deg Pernille som fremstår som regelrett dum!
    Du burde ta det til deg, å legge ned hele bloggen din. For et makkverk!
    Gå å plant noen blomster i stede.

    Mvh Robert Ulvberget

  29. Glenn, bare så det er sagt: De innleggene du har lagt inn her i dag er så nær reklame som det går an å komme. Jeg kunne/burde ha slettet dem, men nøyer meg med å be deg tenke deg litt mer om hvis du skriver nye innlegg. Jeg har likevel tillatt meg å stryke mailadressen du oppga i dette innlegget, siden du åpenbart oppga den for å kapre kunder.

    Og et råd: Hvis du skal fortsette å distribuere Asea, bvør du snarest sette deg inn i gjeldende regler for markedsføring av kosttilskudd, matvarer og alternativ medisin. Du har brutt minst fem av dem i innleggene dine. Hvis disse var blitt framført på ei nettside hvor du også selger Asea, vil du kunne få en saftig bot av Forbrukerrådet.

    Her er regelverket.

    Mvh Pernille Nylehn

    • Først: Ja, jeg brukte din nettside som reklameplass da det fra mitt synspunkt ser ut som du konsekvent henger deg på negativ kritikk uansett hvor den kommer fra . Fra mitt synspunkt virker det også som du opprettholder dine egne meninger uansett hva ALLE sier, noe som jeg anser som mildest talt oppsiktsvekkende.

      Nå kommer du igjen med nye påstander om at jeg har brutt lover og regler, noe jeg IKKE har. Fra mitt ståsted og igjen fra mitt synspunkt bedriver du ren hersketeknikk når du blir svar skyldig. Du understreker det faktum at du faktisk er urokkelig og lite egnet i et diskusjonsfora. Du diskuterer ikke. Fra mitt synspunkt så driver du ren manipulering av dine omgivelser. Jeg vil anbefale deg å melde deg inn i en diskusjonsklubb. Der vil du finne ut at man må gi og ta når man skal diskutere et emne noen vet noe om, mens andre ikke vet noe som helst, men opprettholder sin usakelighet.

      Hvem tror du taper i et rettsoppgjør der jeg påstår at jeg selger et lovlig omsatt produkt i USA og flere EU land.
      1. Jeg påstår at spesialister og leger med spesialkompetanse berømmer produktet og har vært med i utviklingen av produktet. Alle sier at produktet er giftfritt og inneholder kun NACL. Også uavhengige forskningssenteret.
      Det kan dokumenteres.
      2. Så kommer dessverre en spesialist i almenmedisin ( en som kan litt om alt og ikke nærmest alt om noe ) som blogger i Norge og hevder at produktet inneholder giftstoffer og har OVERSKRIFTEN. ASEA mirakelvann, ADVARSEL.
      a. Du hevder at det er et mirakelvann og tillater deg å sende ut en advarsel uten engang å ha dekning for en eneste påstand. Du trakasserer og hersker med mennesker som har brukt produktet og ikke minst forsøker å leve av og gi sin familie et levebrød i og selge et nytt og fult lovlig produkt.

      Til slutt: Jeg har ikke ord for,( slik det virker fra mitt synspunkt,) hvor langt du drar din egen perfeksjon. Fra mitt synspunkt vet du forskjell på rett og galt, men handler uten å ta hensyn til dine medmennesker som jeg faktisk trodde var synonymt med legeetikk.

      • Glenn,
        Jeg har ikke anklaget deg for å bryte noen lov, og jeg har på ingen måte truet deg med «rettsoppgjør». Jeg er ikke politimann eller agent for forbrukermyndighetene.
        Jeg har tvert imot latt deg husere temmelig fritt på bloggen min, og latt deg spre udokumenterte påstander og dårlig skjult reklame. Jeg har på vennlig måte anbefalt deg å sette deg inn i lover og regler for markedsføring. Jeg har litt vanskelig for å forstå at du synes det er så grenseløst provoserende.

        Hvis du føler deg trakassert, må jeg minne deg om at du selv velger å skrive innlegg på min blogg. Hvis du mener jeg er et skrekkelig menneske som ikke egner meg for et diskusjonsforum, burde du kanskje finne et annet sted å diskutere enn denne bloggen, eller opprette din egen. Så lenge du velger å skrive her, må du nok finne deg i å møte motbør.
        (Jeg synes kanskje du burde formulere deg litt mindre aggressivt, men det er jo opp til deg hvordan du velger å framstå.)

        Om Asea er et lovlig produkt, i den forstand at produsenten oppgir det faktiske innholdet, gjenstår å se.
        Jeg ber deg igjen om å forklare hva redokssignalømolekylene i Asea består av, og hvordan de skapes fra natrium og klor. Et par små formler hadde ikke vært å forakte. Hvis du også har uavhengig dokumentasjon på at Asea virker slik du påstår, hadde det styrket argumentasjonen din betraktelig. Jeg kan faktisk ikke se at du hasr lagt fram noen form for dokumentasjon på noe av det du har sagt, selv om du sier at den finnes.

        Med vennlig hilsen
        Pernille Nylehn

  30. Fikk du ikke svar på det du spurte om da?? Du ville jo vite hvordan dette virker. Nå må du svare for deg.

    • Jeg har ikke spurt Glenn om noe som helst, såvidt jeg kan huske. Jeg har heller ikke bedt ham holde foredrag, og enda mindre reklamere, på bloggen min.
      Han har framsatt en masse påstander om at det virker. Det er stort sett samme retorikk som Asea bruker på nettsidene, og som andre Aseadistributører kolporterer. Men verken Glenn eller andre klarer å oppvise dokumentasjon for påstandene sine, og da er det dessverre ikke så mye verdt. Hvem som helst kan påstå at akkurat deres produkt er fortreffelig og virker mot en mengde sykdommer. Faktisk finnes det hundrevis av produsenter av ulike flaskevann, vannrensere og vannioniseringsmaskiner som kommer med lignende påstander. Hvorfor skal jeg tro mer på Asea enn på alle de andre?

      Og Glenn klarer heller ikke svare på det ene spørsmålet jeg virkleig lurer på, og som jeg har stilt et dusin Aseatilhengere og -distributører: Hva er disse redokssignalmolekylene han påstår finnes i Asea? Og hvis det virkelig bare inneholder salt og vann, hvordan får de det til å få slike eksepsjonelle egenskaper? Jeg lurer også veldig på hvorfor noen distributører påstår det inneholder nettopp den lista som Glenn påstår det ikke gjør. Hvem skal jeg tro på? Glenn har gjort det mer enn tydelig at han ikke kan kjemi. Hvorfor skal jeg stole på ham?

      Vennlig hilsen
      Pernille Nylehn

      • Igjen ? Du påstår jeg ikke kan kjemi. Det er du som ikke kan kjemi, du projiserer dine manglende evner over på andre. Ikke bare viser du oss alle at du mangler generell kunnskap om kroppens cellefunksjoner og antioksidanter, men blottlegger uten blygsel eller forsøk på å skjule dine hensikter at du ikke engang har giddet å lese om Redox signalmolekyler og deres oppgaver.
        Det finnes vel ca 50000 artikler om dette på nettet og du hevder å ikke vite. Enda du ikke vet tillater du deg å diskutere emnet.
        Fra mitt synspunkt så forstår jeg ikke mennesker som påstår at de er lege og faktisk er det kan tillate seg å ikke vite mer om biologi.

        Jeg har bevist at REDOX signalmolekyler er behandlet saltvann. Ytterligere bevis en det du finner om emnet på internett fra internasjonale forskningsinstitutter kan det umulig være nødvendig å diskutere med deg. Det oppstår av saltvannsprosesser og går tilbake til sin eksistens som saltvann etter utført oppgave.

        ASEA har klart som legefirmaene har klart med antioksidanten Glutation og stabilisere produktet. Det er ikke spørsmål eller ubesvarte spørsmål blandt forskerne verken om dens eksistens eller at det er laget av saltvann. Det er heller ikke et diskusjonstema om man kan lage REDOX-signalmolikyler. Det har man kunnet i mange år.
        ASEA har klart å lage stoffet,( som mange andre) men klart via forskning å stabilisere levetiden og fått det inn i et vannmolekyl som holder på stoffet til man har bruk for det.
        Det er det som er spesiellt, ikke noe annet.

        Jeg er dessuten ikke ansvarlig for hva andre gjør eller deres handlemåte og påstår derfor at mitt tidsbruk i sakens anledning ikke bare ligger i å besvare dine påstander. Mitt primære mål er at jeg skal være orientert og svært godt orientert i et produkt jeg kan selge. Min autoritet er at sannheten skal presenteres for en kunde, ikke spådommer, teser eller usakligheter. Jeg skal under ingen omstendigheter lure noen, vise mangel på samvittighet eller empati og ture frem som visse andre.

        Jeg føler meg krenket av deg, noe jeg faktisk trodde jeg skulle ha til gode å meddele en lege. Du dømmer andre mennesker hardt, rått og fornekter sannhet.

        Påstå heller aldri at jeg sier man blir frisk av ASEA. Jeg meddelte mine og mine venners personlige erfaringer og opplevelser, noe jeg står inne for. Hva andre har å glede seg til er jeg ingen garantisk for under noen omstendighet. Jeg selger Redox signalmolekyler, stabilisert i flasker av 32 oz., og ikke noe annet.

        Hva andre påstår om sine produkter er derfor enda en villedende hersketeknikk og vedkommer altså ikke dette emnet.

        • Hm. Skal tro om Asea hjelper mot ømme tær?

        • 50 000?
          Tror det var Einstein som ble konfrontert med at noen hadde samlet 400 eller så artikler som skulle vise at han tok feil om en eller annen teori. Han svarte at «hadde de hatt rett, ville det holdt med én».

Legg igjen en kommentar