Kronikk om pH-kuren

Robert Young. (Foto: Stavanger Aftenblad)

I dagens utgave av Stavanger Aftenblad står min kronikk «En reise i pH-mirakelet» på trykk.  Kronikken ligger ikke på avisens nettsider, men det ligger en pdf-kopi her.

På bildet til venstre viser «dr.» Young hvordan man mirakuløst kan få en lampe til å lyse ved å holde to elektroder i en saltløsning.

Men NB NB jeg begikk en stygg feil i avsnittet om han som hadde pH på 3. Jeg skrev at pH 3 er 40 ganger surere enn pH 6,8. Det var en god del nuller som mangla der. pH 3 er nesten 10,000 ganger surere enn pH 6,8. Hvilket for så vidt understreker poenget mitt enda mer tydelig!

7 Responses to “Kronikk om pH-kuren”

  1. For en fantastisk skrevet kronikk! Det er slik jeg streber etter å skrive en vakker dag. *applaus*

  2. Tusen takk. Det var veldig hyggelig sagt!

  3. Det er ikke NOK, siden du ikke er blitt frisk. Du må kutte ut alle surgjørende ting, og spise f eks noe fra denne sida: http://www.phmiracleliving.com/c-5-food.aspx.

    Dessuten slipper du ikke unna med litt tilskudd og ioniserende vann og sånt: http://www.phmiracleliving.com/c-8-health-supplements.aspx. For eksempel en Deluxe starter pack (nederst på sida) til bare 298 dollar. Rasende billig!

    Du må også få rensa opp i vannet ditt. En Simply Pure vannrenser til bare 1933 dollar.
    http://www.innerlightinc.com/EUROPENO/Family_water.aspx?ID=froystad

    Det er faktisk superbillig, hvis en tenker på hva det vil koste å kjøpe flaskevann i stedet. Følg dette resonnementet:
    «Se for deg at du drikker, lager mat, bader, dusjer og vanner i hagen med Imsdal-vann. Det ville koste deg ca 1,4 millioner kr å kjøpe 140.000 liter med Imsdal-vann. Vannrensesystemet SimplyPure™ produserer 140.000 liter med trygt, rent vann for under fem øre literen.»

    Tenk på det du!

  4. Så klart og godt skrevet —
    Igår leste jeg «Kritikk og selvkritikk» i Stavanger Aftenblad — viser at du har et fornuftig og balansert syn på såvel skolemedisin som den profitable svindelen til de «alternative». Håper du legger det også ut på bloggen her, som jeg fant etter å ha lest artikkelen.

    Leste tidligere den første (denne) kronikken din i Aftenbladet. Kjempefin avsløring av «mirakelmedisin». Tillot meg å linke til Facebook-siden min i dag. Også oppfølgeren «Lønnsom rolleblanding» er flott: https://perpelle.files.wordpress.com/2010/06/lc3b8nnsom-rolleblanding.pdf

Trackbacks

Legg igjen en kommentar