Helse som frelse

Disse kommer til helsehimmelen

Skeptikerkonferansen «Kritisk masse» gikk av stabelen i Oslo 29.-31. oktober. Her er min skjerv – presentasjonen Helse som frelse som jeg holdt på søndagen.

NB jeg har lagt ut en ny versjon, hvor jeg har flettet inn de delene av manuset som ikke sto på lysbildene. Det var rom for en del misforståelser hvis man bare leste lysbildene.

4 Responses to “Helse som frelse”

  1. Med fare for å gjenta meg selv: fabelaktig foredrag! Takk for at du var med!

  2. Skulle gjerne fått med meg det foredraget ditt Pernille. Fin sammenligning med kirken. Fin humor. Største trossystem ja 🙂 Eller som jeg ville sagt det når det gjelder folks forhold til helsevesenet.. mangel på tro… på seg selv. Jeg tror de fleste mennesker i dag fortsatt ikke vil ta ansvar for egen helse. De vil bare kunne legge seg på et rullebånd og bli «fikset»..etter sine synder…. De med det. Noen prøver det samme innen det alternative. De er vandt med å gjøre det sånn… Jeg tror ikke vi kommer utenom å ta litt mer ansvar for egen helse…til slutt… Halleluja!
    Hilsen FrihetsSusanne

Trackbacks

Legg igjen en kommentar